TOC+ Mafia Offer 26-28.01.2026 Poznań

Termin: 26-28.01.2026
Prowadzący: Paweł Schmidt.
Łączna ilość dni: 3.
Miasto: Poznań.
Zaawansowane Strategiczne Warsztaty dla Firm (zespoły 3-5 os.) z Budowy Oferty Nie do Odrzucenia. Praktyczne przepracowanie wyzwań klientów i w oparciu o nie wypracowanie Oferty tak dobrej że klienci jej nie odmówią, a konkurenci nie będą w stanie jej „przebić” lub nie będą gotowi jej wyrównać. Idealne do zdiagnozowania i zaspokojenia istniejących ale ukrytych potrzeb naszych klientów.
DLACZEGO WARTO?
- Wiodący Polski ekspert w obszarze budowy Oferty Nie Do Odrzucenia TOC.
- Rozsądny koszt dzięki udziałowi kilku zespołów
z różnych firm.
- Wymiana doświadczeń
z najlepszymi praktykami TOC
w Polsce.
- Unikalna okazja budowy strategicznej przewagi konkurencyjnej.
KLUCZOWE ZAŁOŻENIA:
- Cena staje się wiodącym czynnikiem wyboru dostawcy / miejsca zakupu w sytuacji gdy wszystkie inne parametry pozostają takie same.
- W większości branż oferty i produkty stały się tak podobne, że dla większości odbiorców wydają się tożsame.
- W większości branż istnieją jednak ustawicznie niezaspokojone potrzeby klientów / konsumentów (klientów naszych klientów), których zaspokojenie jest możliwe, ale z różnych powodów dotychczas nie były zaspakajane.
- Przełomowa przewaga konkurencyjna powstaje wtedy gdy zaspakajamy taką niezaspokojoną potrzebę w stopniu oraz w sposób
w jaki żaden istotny konkurent nie potrafi lub nie jest gotowy zaspokoić. - Takie podejście pozwala bezpiecznie (bo w oparciu o JUŻ istniejące potrzeby) osiągnąć pozycję konkurencyjną, która jest opisywana
w książce „Strategia Błękitnego Oceanu”. - Taka oferta umiejętnie przedstawiona (uwzględniając poziomy oporu przed zmianą) pozwala osiągnąć stopę konwersji (skuteczność ofert handlowych) powyżej 70%.
- Planowany warsztat ma swoje źródła w podejściu stworzonym przez Dr Eliyahu Goldratt, twórcę Teorii Ograniczeń (ang. Theory of Constraints – TOC) i opisanym w książce CEL (ang. The Goal, 1984r.). Kluczem tego podejścia jest rozpoznanie czynnika ograniczającego
i koncentracja na zarządzaniu tym ograniczeniem, tak aby w relatywnie szybkim czasie osiągać przełomową poprawę. - Prawdziwy przełom poprawa organizacji można osiągnąć wtedy i tylko wtedy, gdy spojrzymy na całą organizację i wypracujemy globalne rozwiązanie (to znaczy, że musimy uwzględnić wpływ wszystkich obszarów firmy, a nie tylko jednego obszaru).
- Jak podaje Eliyahu M. Goldratt: Zawsze można stworzyć Mafia Offer nawet dla towaru codziennego użytku takiego jak sól lub zapałki. On sam poddał analizie przez swoją organizację ponad 3000 przypadków i wie o 700 próbach wdrożenia różnych rozwiązań typu Mafia Offer – wszystkie udane.
Praca warsztatowa z kluczowymi osobami w organizacji w celu wypracowania założeń strategicznej przewagi konkurencyjnej, stworzenia planu jej wdrożenia a także zjednoczenia zespołu wokół tej strategii. Plan warsztatu zakłada:
- Zrozumienie obecnej rzeczywistości firmy, poznanie jej problemów i ograniczeń.
- Wstęp do TOC
- Zrozumienie segmentacji klientów
- Analiza problemów klientów / konsumentów
- Stworzenie chmury generycznej klientów / konsumentów definiującej źródłowy konflikt
- Zaprojektowanie propozycji, która rozwiązuje w istotny sposób źródłowy konflikt
- Stworzenie praktycznego planu projektu – co, kto i kiedy
- Budowa konsensusu zespołu wokół strategii
- Struktura sprzedawania nowej propozycji
Wszystko po to, aby stworzyć założenia planu, który umożliwi firmie osiągnięcie przełomowych wyników w okresie najbliższych lat.
EFEKTY:
- Opracowanie strategii, która ma zadanie stworzyć strategiczną przewagę konkurencyjną.
- Stworzenie realnego chronologicznego planu wdrożenia strategii.
- W efekcie wdrożenia strategii Mafia Offer zazwyczaj osiągane jest:
- Uzyskanie strategicznej przewagi konkurencyjnej na jednym lub kilku rynkach
- Proces rozmowy handlowej i oferty, który prowadzi klienta za rękę od jego problemów, przez przyczyny, aż do naszego przełomowego rozwiązania.
- Uzyskanie w tym obszarze stopy konwersji przekraczającej 70%
OPINIE:
„…dobrze zaplanowany FLOW nowej wiedzy i ćwiczeń a konkretnie logiczne przechodzenie przez poszczególne narzędzia aż na końcu pokazał się pełny obraz tego, co należy wprowadzić w życie…”
„Ogólnie bardzo mi się podobało i szczerze mówiąc, to mam nadzieję, że będziemy mogli dopracować
i wdrożyć wypracowane rozwiązania w życie.”
Dariusz Marzec, Dyrektor Handlowy, MAGO
Wnioski dla mnie jako człowieka, który zajmuje się sprzedażą tych produktów od 10 lat,
są zachwycające. … Wychodzi to maksymalnie poza kropki tego co się dzieje w branży w tej chwili.
… ilość nowych klientów w porównaniu z rokiem poprzednim jest czterokrotnie większa.
Piotr Sieczkarek, Dyrektor ds. Rozwoju, Fair Packaging Sp. z o.o. Sp. k.
Wnioski są bardzo dobre … i liczę, że dzięki tej pracy nasze podejście do rynku opakowaniowego diametralnie się zmieni. Oczywiście będzie trzeba przepracować mnóstwo negatywnych gałęzi ale najpierw musimy się upewnić, że nie mylimy się w ocenie sytuacji u klientów.
Tomek Trojan, Dyrektor Marketingu, Fair Packaging Sp. z o.o. Sp. k.
Poproś o pełną ofertę na: biuro@toc.org.pl

