149,00 zł z VAT
Dlaczego traktujemy sprzedawców jak „święte krowy”? Bo wiemy, że bez sprzedaży żadna firma nie przetrwa. Na dodatek myślimy, iż sprzedaż to coś do czego trzeba mieć talent i nie każdy może to robić.
„Machina sprzedażowa” Justina Roff-Marsh’a to książka o tym jak sprawić, żeby sprzedaż w firmie typu B2B, czyli takiej, gdzie nasi sprzedawcy kontaktują się bezpośrednio z klientem, stała się znacznie bardziej efektywna.
6 w magazynie
Cytaty z książki: |
„Ze względu na charakter tych działań można podzielić wizyty w terenie na trzy kategorie:
|
Streszczenie: |
Dlaczego traktujemy sprzedawców jak „święte krowy”? „Machina sprzedażowa” Justina Roff-Marsh’a to książka o tym jak sprawić, żeby sprzedaż w firmie typu B2B, czyli takiej, gdzie nasi sprzedawcy kontaktują się bezpośrednio z klientem, stała się znacznie bardziej efektywna. Więcej tu: https://toc.org.pl/machina-sprzedazowa-justin-roff-marsh/ |
Rekomendacje: |
„Jeśli czujesz, że Twoja firma rozwija się coraz wolniej, jeśli efektywność Twojego biznesu nie wzrasta, jeśli masz wątpliwości w obszarze przewagi konkurencyjnej Twojego przedsiębiorstwa, jeśli doświadczasz utowarowienia – to z pewnością najwyższy czas na działanie. „O zarządzaniu sprzedażą można mówić, gdy z myślą o konkretnych rezultatach podejmujemy działania i weryfikujemy ich efekty na różnych etapach. Takie podejście burzy pracownikom krew, bo ogranicza ich autonomię. Sprzedawcy narzekają, że zabija ono artyzm ich pracy i oskarżają kierownictwo o brak zaufania. Wprowadzenie systemowego podejścia do zarządzania sprzedażą, które godzi interesy firmy i pracowników to ogromne wyzwanie. Książka Justina Roffa-Marsha jest instrukcją jak tego dokonać, korzystając z metod naukowych, mierzalnych i bazujących na wzorcowych modelach pracy”. „Podwoiliśmy przychody rok po wdrożeniu Machiny. Te same pomysły wdrażamy właśnie w międzynarodowej firmie, którą niedawno przejęliśmy i już obserwujemy podobną poprawę efektywności. Książka Justina pozwala nam jeszcze lepiej zrozumieć zasady, które odmieniły naszą organizację i nieustannie pomagają nam poprawiać wyniki sprzedaży”. „Nie ma powodu, dla którego dział sprzedaży nadal miałby być najmniej przewidywalnym i najbardziej chaotycznym obszarem przedsiębiorstwa. Machina pozwala zaprowadzić w nim porządek, odbierając sprzedawcom zadania niezwiązane ze sprzedażą oraz wprowadzając centralne planowanie, standardowe przepływy pracy, wyspecjalizowane zasoby i sformalizowane metody zarządzania. Maszyna oferuje sprawdzony system poprawy wyników sprzedaży w sposób metodyczny i uporządkowany”. „Uważam, że pionierska praca Justina Roff-Marsha nad kształtem i realizacją skutecznych »machin« sprzedaży to jedno z największych światowych osiągnięć w tym obszarze. W warunkach wysokiego natężenia konkurencji i złożonego środowiska biznesowego XXI wieku przedsiębiorstwa, które ją zignorują, działają na własną szkodę”. „W swojej prowokacyjnej książce Machina sprzedażowa Justin Roff-Marsh, w głęboko przemyślany i stanowczy sposób, zakwestionował status quo w odniesieniu do funkcji sprzedaży. Niektórych czytelników to alternatywne podejście może rozzłościć, niektórych zniechęcić, a kilku wybranych zachwycić. My plasujemy się w trzeciej kategorii i przekonaliśmy się, że podejście proponowane przez Justina to doskonały sposób poprawienia wyników we współczesnym skomplikowanym środowisku sprzedaży!” „Machina zakwestionuje całą twoją dotychczasową wiedzę o procesie sprzedaży! Koncepcja ma głęboki sens, pozytywnie przechodzi wszystkie testy logiczne i w ostatecznym rozrachunku może skłonić cię do całonocnych przemyśleń. Ciężko pracowaliśmy, żeby wdrożyć wiele z tych koncepcji w naszej organizacji, i mogę zagwarantować, że pomysły są rozsądne, a korzyści realne”. „Wszyscy, którzy zaczną czytać „Machinę”, będą zastanawiać się nad możliwością wykorzystania opisywanych schematów na swoim podwórku. W wielu aspektach postawione tezy stanowią rewolucję w sposobie myślenia o procesie sprzedaży. Szukając możliwości poprawy swoich wyników, zapominamy, że proste czynności, jak odpowiedni podział pracy zespołu sprzedażowego czy jego ścisła interakcja z innymi działami (projektów, produkcji) mogą przysporzyć ogromnych korzyści biznesowych. Opisany model funkcjonowania całego procesu sprzedaży powinien stanowić źródło inspiracji dla każdego menedżera sprzedaży, który nawet jeśli nie chce skorzystać ze wskazówek opisanych w książce, to powinien je chociaż przemyśleć”. |
jezyk | Polski |
---|---|
autor | Justin Roff-Marsh |
typ | Podręcznik |
tematyka | Zarządzanie Sprzedażą |
wydawnictwo | ICAN Institute, 2017 rok |
liczba stron | 220 stron – Oprawa Twarda |
isbn | 978-83-63662-52-3 |
tytuł angielski | The Machine: A Radical Approach to the Design of the Sales Function |
wydawnictwo angielskie | Ballistix USA, 2015 rok |